Parę pytań po niewczasie, bo nie poinformowano wspólnot z Podłęskiej o konieczności wymiany dotychczas używanego drogowego szlabanu przy Podłęskiej 7
Czy wymieniono drogowy szlaban z powodu nieodpowiedniego technicznego stanu urządzenia? Czy z innej przyczyny np. konieczności usunięcia szlabanu z działki nie będącej własnością wspólnot z Podłęskiej?
Czy potrzebę zakupu szlabanu potwierdza pisemny dokument, będący podstawą wydatkowania wspólnotowych środków finansowych na ten cel?
Jaki jest koszt zakupu wraz z montażem nowego szlabanu i czy wymaga on środków finansowych na eksploatację?
Czy partycypują w kosztach już poniesionych i przyszłych dot. funkcjonowania szlabanu wszyscy inni użytkownicy /posiadacze/ działek i nieruchomości budowlanych z terenu osiedlowego, lecz nienależący do wspólnot z Podłęskiej? Podstawą ustalenia współudziału w kosztach j.w. są dokumenty potwierdzające prawo własności lub użytkowania nieruchomości /orientacyjna mapa MSIP zamieszczona na końcu art./
Dlaczego nowy szlaban zamontowano bliżej budynku nr 7 zmniejszając tym samym działkę gruntową Podłęskiej 7 ? Nowe usytuowanie szlabanu spowodowało notoryczne przejeżdżanie rowerzystów – często z dużą prędkością i lekceważeniem wymogu zachowania ostrożności po chodniku na całym odcinku chodnika przed budynkiem nr 7, co powoduje realne zagrożenie bezpieczeństwa dla pieszych, szczególnie małych dzieci i osób starszych.
Uwaga, to ważne, 1 czerwca 2021 roku wchodzą w życie zmiany w przepisach drogowych mające zwiększyć bezpieczeństwo niechronionych uczestników ruchu drogowego, szczególnie pieszych.
Czy jest do wglądu niepodważalny dokument prawny o nabyciu praw służebności dot. przejazdu i przechodu w kierunku ulicy Aleksandry – wg porozumienia z listopada 2020 roku?
Czy będzie zapewniona wyłączność korzystania z przejazdu przez szlaban tylko dla osób, które nabyły prawo służebności i w jaki sposób będzie się odbywać skuteczne egzekwowanie tego prawa? To ważne, bowiem przez 10 lat nigdy nie funkcjonował system kontroli przejazdu przez ulicę Podłęską zamykaną szlabanem i był on dostępny dla każdego, kto chciał i kiedy chciał z niego skorzystać.
Jaka jest partycypacja Gminy Kraków w budowie nowej drogi na gminnych działkach 124/56 i 124/59 stanowiących część ulicy Podłęskiej w kontekście odpłatnego uzyskiwania służebności przechodu i przejazdu do ulicy Aleksandry?
Czy w związku z wykupem prawa służebności nowa droga – jezdnia oraz chodnik dla ruchu pieszego na odcinku od szlabanu do połączenia z ul. Aleksandry – ma status drogi prywatnej? Jeżeli nie, to jak ustanowiono prawo publicznego z niej korzystania? Jeżeli tak, to w jaki sposób zostanie ona zamknięta dla osób postronnych w obliczu nowych przepisów zabraniających grodzenia osiedli? Jednocześnie zaznaczając, iż żadna z tych osób nie nabyła prawa służebności przechodu przez nową ulicę Podłęską?
Czy pojemnik na zbiórkę używanej odzieży po otwarciu przejazdu pozostanie w obecnym miejscu, tj. na pasie drogi? Jeżeli tak, to w jakim celu – uspokojenia ruchu? Jeżeli nie, to w które miejsce będzie przeniesiony?