Chodzi o tramwaj na Rżąkę. Nie widać końca unormowania i uspokojenia wieloletnich problemów drogowych w osiedlu i wokół osiedla Zielonego Wzgórza przy ulicy Podłęskiej. To nie wyjątkowy pech prześladuje Podłęską, lecz, co przypominać trzeba nieustannie, są to skutki patodeweloperki i niekorzystnych dla ludzi decyzji Urzędu M. Krakowa ( ciągle na tym terenie bez uchwalonego planu zagospodarowania przestrzennego).
W wielowariantowej dokumentacji inwestycji budowy linii tramwajowej na Rżąkę, w dziesiątkach stron opisów, raportów, itp. dokumentów, doczytać można wiele rozbieżnych danych, m. innymi choćby taką, że projektant otrzymał wytyczne o konieczności zamknięcia ul. Wielickiej i zablokowania dojazdu na ul. Podłęską. Czy możliwe, to jakaś aberracja?
Najgorszym jest brak informacji, nagłaśniania i szerokiej publicznej dyskusji w tak ważnej sprawie dla mieszkańców tej części Krakowa. Nawet na urzędowej stronie świeżo odnowionej Rady Dzielnicy XII Bieżanów Prokocim brak wzmianki o tramwaju na Rżąkę i do Wieliczki! (może niedostatecznie poszukuję?)
W dokumentach miejskich podano wyniki konsultacji i zgłoszone uwagi do projektów. Liczby osób są tak nikłe, że wstyd je przytaczać. Ludzie prawie nic nie wiedzą o rewolucyjnym projekcie wielkiej inwestycji komunikacji szynowej w południowej części Bieżanowa. Nie wiadomo, kiedy zobaczymy jadące tramwaje do Rżąki a może nawet do Wieliczki, ale plany i warianty rozwiązań już napawają niepokojem. Może ktoś lepiej zorientowany wie coś w i ę c e j, ludzie chętnie skorzystają, mają prawo do publicznej informacji.
Szczegóły z artykułów z marca i grudnia 2022 roku podsumowujące interwencje w sprawie niebezpiecznego połączenia Podłęska-Wielicka są tu:
https://wspolnotypodleska.pl/w-dalszym-ciagu-niebezpieczne-polaczenie-ulic-wielicka-podleska/
https://wspolnotypodleska.pl/polaczenie-ulic-podleska-wielicka-tu-czas-sie-zatrzymal/
