Dostęp do informacji we wspólnotach mieszkaniowych

Pisałam w czerwcu br, że dobre zarządzanie wspólnotami mieszkaniowymi to efektywne zarządzanie, oznacza ono między innymi:

Bieżącą, stałą, dobrą komunikację pomiędzy zarządcą oraz mieszkańcami opartą na nowoczesnych środkach łączności.

pożytki z niej płynące:

  • Korzyść obopólna dla zarządcy i wspólnot. Pozwala na bieżącą komunikację wg potrzeb, przekaz informacji, ogłoszeń, pomaga w podejmowaniu decyzji z większym udziałem mieszkańców. Integrując społeczność wspólnot, zarządca-administrator może szybciej rozwiązywać potrzeby mieszkańców zyskując ich przychylność.  Ale warunkuje to chęć zarządcy a z tym jest różnie.
  • Poprawia integrację z sąsiadami. W dużych wielorodzinnych budynkach codziennością jest nieznajomość sąsiadów i brak więzi społecznych, co nie sprzyja bezpieczeństwu.
  • Ułatwia eliminowanie zachowań patologicznych, będących zmorą i obciążeniem dla mieszkańców, którzy widzą problem, ale mają opory aby przeciwstawiać się temu. Upublicznianie takich zjawisk przez dostępną wewnętrzną komunikację to jeden ze sposobów na obronę przed wszelkimi patologiami we wspólnotach.

Z nowoczesną łącznością, przegrywają toporne tablice ogłoszeniowe  wciskane w ciemne kąty klatek schodowych. Podobnie nie wytrzymuje krytyki, jako główna forma kontaktu z zarządcą i miejsce dostarczania informacji dla mieszkańców na bramach wejściowych budynków wspólnot. Zdążysz przeczytać wiadomość z kartki, dobrze, nie, twoja strata.